kawan lupakan kawan

Biar Kawan Lupa Kita, Tapi Kita Jangan Lupakan Mereka...

saya ada terbaca n3 ni kat blog kak mya

seorang kawan menegur aku. dan ianya berkaitan dengan
entry ini.
aku bagitau dia apa yang aku rasa.
tentang aku yang berjauh hati. tentang aku yang terasa hati.
dan tentang aku yang ingin membawa diri.

dan dia keluarkan satu ayat. cuma satu.
'biar kawan lupa kita, tapi kita jangan sesekali lupakan mereka'.
dan ayat itu memang sungguh terkesan.

tapi, seperti mana yang aku luahkan dalam entry tersebut.
aku tidak akan lupakan dia. aku cuma mengambil masa.
dan yang terbaik buat masa ini adalah dengan BERDIAM DIRI.
mana mungkin aku lupakan dia.
aku sangat sayangkan dia. dia berada dalam kelasnya yang tersendiri.
tidak sama dengan rakan-rakan lain.

tapi bila sampai masa, persahabatan ini ingin disulam lagi, aku akan sentiasa menerima dia dengan hati yang terbuka.
malam tadi. aku membelek handphone.
aku membaca kembali sms-sms dari dia.
tidak aku padamkan dari dulu.
itu bermakna, aku sangat sayangkan dia. dan begitu menghargai persahabatan kami.

mungkin dia ada sebab tersendiri. kenapa dan mengapa.
mungkin aku ada membuat sesuatu. yang dia tak senangi.
mungkin ada perlakuan aku, yang membuat dia menjauhi.
aku hormati keputusan dia.

mungkin dia baca ini. mungkin juga tidak. tapi kalau dia baca. aku yakin dia tahu.
entry ini untuk dia. aku rindukan dia.
tapi sekali lagi, buat masa ini. biarlah aku BERDIAM.

bila saya baca entry ni, mengingatkan kisah saya dengan kawan2 saya... actually saya pun sometimes terkilan sangat sebab every year saya je yang mencari diorang.. dieorang tak pernah nak ingat kat saya ke, nak sms kat saya ke, nak call apatah lagi.. every time saya je yg cari dierang.. time raya ke, cuti sekolah ke.. saya yang akan sms or call tanya ada kat mana.. bila boleh jumpa..


but lately.. bila semua dah kawin, macam senyap tanpa berita.. tak tau la kalau hubby dierang ni tak kasi kawan dengan kawan2 lama kot.. tapi ntah la.. macam this year, raya saya sms, tak call apatah lagi nak pergi ke rumah kawan2 lama.. macam saya kata tadi, saya terasa sangat bila saya je yang asyik cari mereka... dan bila saya tak cari mereka tahun ini, mereka semua tak cari pulak saya.. dierang tak heran ke kenapa saya mendiamkan diri tahun ini.. atau mereka tak heran sebab mereka tak ingat pun pada saya.. ada la sorang dua yang masih ingat n always sms me bila diorang balik kampung... n she is my two best fren ever..


saya rasa saya pernah letak n3 pasal dia...


apapun seperti kata kawan
kak mya 'biar kawan lupa kita, tapi kita jangan sesekali lupakan mereka'. betul juga ungkapan itu.. tapi mungkin ambil masa untuk mengubati hati yang terluka ini..


this 22 august, kawan masa sek menengah dulu kawin... n maybe saya akan pergi.. coz masa ini la kita nak jumpa kawan2 lama... lagi pun bukan saya yang terhegeh2 cari mereka... saya just pergi kenduri kawin yang dijemput(tak baik kalau tolah jemputan orang).. n secara tak sengaja terjumpa dengan kawan2 lama... thats all..


3 comments:

amizah

November 20, 2008 at 3:19 PM

sedih lak biler baca entry pasal kawan nie....teringat akak pada kawan2 lama akak....memang kes nie samala macam kes akak....apa2 pun kiter jer yg sms dan call derang...tp akak b'pegang pada ayat "biar kawan lupakan kiter jangan kita lupakan kawan..."

M4M4 MY4

November 21, 2008 at 12:57 PM

sungguh terharu ngan n3 nie.. rasa nak cilok jek n3 nie boley ke? kalau x boleh akak nak cilok gak leh? hiks

Tieha Zuan

November 24, 2008 at 10:24 AM

hehe.. cilok la nak cilok pun akak... tak de hal punyaa

.