penyewa rumah

saya teramat gerammmmmmm sangat sekarang nih...

masa saya tulis n3 ni kul 5.50pm thursday...

hari ni kan dah 23 Okctober..
suppose kalau penyewa rumah ni dia akan bayar awal bulan... tapi penyewa rumah saya ni mmg dasar SI*L betul.. tak reti bahasa betull... sampai hari ni tak bayar2 lagi duit sewa... ada je alasan yang akan dia bg...

konon buat kerja kontraktor...

TA*K die kontraktor... cakap besar.. penipu...

last month lambat cam gini juga.. alasan dia kata... wat kerja, tapi orang tak bayar lagi... RM6000 org tak bayar lagi...

pastu settle la juga sewa September.. ntah la mana dia cr duit I tak tau..

this onths pulak dah tertangguh 2 week..
dr ahad lepas sana lg

alasan bulan ni.. dia jual kereta.. tapi orang tu x bayar lagi...

saya geram sangat kata la kat dia.. habis tu duit yang kata nak dapat 6000 tu mana..

o0o0o0 yang tu dapat lagi dik...

bod*h dia ade ke orang yang beli barang tak bayar lagi duit dia..

x logik langsung.. nampak sangat dasar penipu..

ni dia kata nk bagi sabtu petang pulak...

saya ni perempuan.. malas la nk gaduh2 dgn dia..

husband keje.. sometimes dia takut jugak kat hubby..

tp hubby takde kat sini..

tapi apepun saya benci penyewa yang cam gini... nak halau keluar.. boleh dia minta sampai feb 2009.. konon rumah dia akan siap masa tuh...

urggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

menci menci

3 comments:

Mya

October 24, 2008 at 11:01 AM

takut plak tgk awk marah2 nie. huhu.. hrp awk dpt duit sewa tu tak lama lagi eh.. sabar sabar.. isk..

Zul-Elle

October 25, 2008 at 11:45 PM

Assalamualaikum...

hello.... tak baik benci2 marah2 kat penyewa umah tu... klu dier org. kaye, dier pun x nk sewa2 ni, baik duk umah sendili...
cam ambe gak dulu, dok nyewa sana sini.. ntah ape le kena sumpah ngan tuan rumah dulu2 tu...
maaf ye, tersinggah kat sini.

Tieha Zuan

October 26, 2008 at 8:38 AM

Mya - still tak dapat lagi la mya... every month ada saja alasan dia...

Zul-elle -- memang la kalau dia kaya dia tak sewa rumah orang.. tapai kalau dia tak cukup duit nak bayar sewa, cari la rumah sewa yang murah, yang mampu dia bayar...
rumah sewa saya tu just RM280 sebulan.. rumah banglo 2 tingkat.. mesti dia tu berangan nak duk rumah besar dengan free.. giler punye orang.. dan dia ada tertunggak RM 720.. kira 2 bulan sewa.. so kalau ikut betul2 last sewa is for bulan july.. ogos, september n this month oktober... dah kira 3 bulan tak bayar sewa.. boleh je kalau saya nak halau...

tapai saya ni girl... ntha nanti dia buat ape2 kat saya.. saya juga yang susah....

.