before 30 Dec 2008

24 Dec 2008
Hari ni saya amik cuti sebab nak kemas rumah.. mummy saya balik 25 DEc.. start dari
1. wet kitchen
2. dry kitchen
3. dining
4. living room
5 . 4 bedroom (saya sendiri sebab bilik saya tengah renovate, bilik parent saya, bilik abang saya coz aunt saya nak tido umah saya, then another bilik, untuk abang saya tido)
6. dan yang cenonet2 lain..

saya hantar Zara kat taskla hari tu.. tak larat la maa nak jaga dia lagi, nak kemas rumah lagi.. Zara tu bukan nye boleh duduk diam.. then asyik nak saya hadap dia je..

pas tu pergi bank lagi, post office lagi..

petang baru amik zara...

Malam tdo awal coz nak amik parent kat airport awal pagi..

25 Dec 2008

7.30 pagi - bertolak ke Airport untuk sambut parent balik... Zara cam kenal2 tak kenal je ngan Tokmi and Tokki dia..mungkin sebab lama tak jumpa..

balik rumah semua orang menunggu my parent kat rumah.. Aunts and Uncles...

lunch kat rumah kawan Aunt.. naik rumah (kenduri untuk ruamh baru)..
best juga nasi minyak dia..

dinner beli bungkus je...

26 Dec 2008
My Aunt tak jadi balik lagi hari ni coz dia tengah tunggu visa yang tak siap lagi.. (visa sebab dia nak move out ke kazakstan)

lunch - mummy saya beli lauk kat kedai je..
dinner pulak sate.. best woooo

27 Dec 2008
Aunt saya balik hari ni.. tapi, kereta pulak rosak kat highway karak..

lunch- kenduri kahwin kat rumah...

hi tea- majlis tunang may kazen.. makan laksa terengganu.. best....
Zara pulak buat hal nak makan sendri... aduk mak oiii.. ponet den layan tuan puteri sorang ni..

hubby call suruh beli barang dia and kirim kat driver...
pergi la saya bersopping sorang2.. tak bawa zara sebab dah penat.. tinggalkan dia dengan kazen. biar dia main sama2..

dinner - prosperity burger.... bestttttttt

28 Dec 2008
bangun kul 6.30 pagi coz nak bagi barang hubby kat driver.. My aunt sampai.. kereta dia rosak jam 11.30 pagi 27 Dec.. siap kul 11.30 malam, terus dia balik ke TRG...

saya cuti hari ni.. sebab nak spend time with my parent.. lunch beli nasi ayam je..

dinner pulak makan ikan sweet sour ramai2.. I have a big family.. my mum ada 8 sibling.. so memang meriah.. tapi tak semua sibling dia ada la..2 je takde coz ada kat KL.

sudah makan balik rumah.. zara dah nak tido.. then bagi la dia tido.. dalam kul 11.30 something dia terjaga and menangis.. memang kaw kaw la mengamuk.. orang sentuh je mengamuk.. tokmi sentuh mengamuk..

saya dah tak tau nak wat ape.. baca surah yassin pun tak jadi ape...
sambil membebel sebut, taga, taka,, ntah la saya pun tak faham apa yang dia sebut

then my mum amik juga dalam dia nangis tu.. baca2 sikit, then dia pun senyap.. (masa petang tu, my uncle duk bercerita tentang orang 'buat' ni.. buatan orang la....ntah laaa)

kul 1.30 baru dia tdo elok... saya pulak nak dekat kul 3 baru tido..


29 Dec 2008


hari ni pergi makan Sotong Celup Tepung..Kaww punya sedap la...
zara tido... memang aman la sekejap masa tengah makan tu..

bila dah nak habis baru Zara terjaga.. bagi dia makan mee goreng..

Dinner pulak makan rumah my Aunt (adiik bongsu mak saya)
and Zara dah jumpa ramai kawan, memang ligat la dia.. saya

0 comments:

.