entry takde gambar...

mesti tak best kan takde gambar..

saya dah bajet nk buat entry tu la, ini la.. n macam2 lagi... sklai cable camra takde... ada dgan kawan suamiku la pulak... masa tu tak beli lagi lappy nih.. dia pergi simpan semua pic ke PD kat lappy kawan dia.. then tertinggal pulak....

dah setahun saya tak berblog ni, apa perkembangan sya yang kamu terlepas...

nothing selain masih tak bkerja...

ramai yang tanya saya bila nk ada 2nd baby, apa yang boleh saya jawab, takde rezki....
dulu after bersalin, saya ada masalah skit dengan kult lapisan perut, then doc ckap kne jarak 2-3 yeas before pregnat lagi.. so saya ni sebab takut terpreg lagi, saya buat famly planning dengan inject sempat 2 kali je sebab ada alhan gatal2, n pil sempat 2 round je sebab tak larat muntah2 cam pregger jg n one another thing sebab dh sedia nk pregnant again..

saya stop planning ni dec 2008... nk kembali normal mei 2009...suami saya pulal kerje offshore..
elok2 je dia balik rumah, saya baru habis period, then dia pergi semua hari ke 10 or ke 11 after period.. so camner la nk jadi kalau tak kne time subur... susah jugak kan..
then januari baru ni suami saya dh quit dari offshore, skrang ada je kat rumah, tapi tak menjadi jg..kalau ikut time nye, mencuba tu dh lebih setahun, tapi dari segi saintifiknye, time yang betul2 kne waktu subur baru je 2kali..

apa yang penting, trus berdoa pada yang mencipta kita semua ni.. Allah Taala.. dia dah aturkan perjalanan yang terbaik untuk kita semua. sampai masa, sampai rezki, ada la tu...

sekarang tengah menghitung hari... adakah rezki itu datang pada bulan ini, atau kami harus berusaha lagi n berusaha lgi...............

tapi ada juga orang yng mkan pill or inject ni lekat elok je.. depend pada hormon masing2
nasihat saya, siapa yang nk buat family planning, maybe coz kesihatan yang memaksa kita menjarakkan khamilan, refer pada doc dulu erk....

4 comments:

noorafzan.blogspot.com

March 17, 2010 at 10:29 PM

oo..sedang menghitung hari ke..
goos luck k.=)

Tieha Zuan

March 17, 2010 at 11:28 PM

a'ah...

ntah ada or tidak, wallahualam..

babyluv_ayang

March 18, 2010 at 3:38 PM

takper, tieha...insyallah berkat usaha tu akan menimbulkan hasil...its matter of time jerk...k.fara lagik lama mencuba sebab k.fara fikir umur k.fara...so tak nak ler buang masa kan...k.fara dah cuba utk preggie balik sejak kyra berumur 6 bulan lagi..tapi melekatnyer selepas umur dia 2 thn 2 bulan...heheheheh.....bersyukur sgt2....

Tieha Zuan

March 18, 2010 at 11:55 PM

ye la kak fara.. hampir 2 tahun baru melekat ek..tieha bukannya ape.. just confuse..kalau kita dtg period elok je every month, mean subur la kan?
anyway, tahniah...

.