pic 5 tahun lepas


ni Pic 5 tahun yang lepas..

wif my best fren ever, Wanie ( yang baju pink tu)

kat belakang tuh kenangan lama.. kereta saya yang kene curi. bodoh siut betul saper yang curi kereta saya tuh.. nampak tak proton gold.. saya sayang gile kat kereta ni sebab my Abah yang bagi mase saya dapat lesen(lepas SPM terus pg buat lesen n sekali test je dah lulus)..

tapi silap saya sebab tak kunci betul2. Abah dah pesan kunci stereng, tp biasalah, masa tuh remaja muda-mudi yang banyak benda nak letak dalam kepala sampai lupa (sebenarnya malas) nak kunci stereng.

time tu kat rumah sewa (masa study kat KUSTEM).. parking luar rumah cos garage tu sempit.. malam tuh ntah ape yang merasuk, roomaate saya ajak jalan2 kat taman rumah tuh. sudah jenjalan, singgah kat kedai beli aiskrim (sebelah rumah je) then makan sambil duk atas bonet blakang kereta.. masa kat kedai, tanya la makcik, kat sini ada pencuri tak, dia kata jarang sangat la... (geram hola mengingat hal ni).. sambung balik..

sudah makan aiskrim, masuk bilik study skit sebab ahad ada finl exam. hari tu malam sabtu. so malam sabtu tu, study sampai la kul 3 lebih kot..

then masa subuh tuh roommate saya tak tidur lagi, dia dengar la bunyi kete pecut laju(eksos yang kuat, kereta saya pun bunyi kuat jugak, turbo la katakan).. tapi ntah nape dia tak rasa nak pergi tengok..

makcik sebelah rumah pulak berniaga pagi2. subuh tu dia kuar nak ke gerai depan rumah, so sedang elok dia kuar rumah, pencuri kereta ni dah masuk dalam kereta n tengah nak pecut pergi.. time tuh subuh, makcik tu tak nampak la sapa dalam kereta, so dia ingat saya la.. dia ingatkan saya ada emergency ke ape ke pecut laju camtuh.. saya masa tuh tengah lena dibuai mimpi.

so saya bangun hari sabtu kul 12 tgh hari, tak kuar rumah langsung sebab esok nak exam..

lunch masak je ape yg patut. tengok tv, study.. kul 6 saya rasa lapar.. saya pun kuar rumah kat gerai depan nak beli goreng pisang. kuar2 tengok kereta takde.. masa tu cuak giler.. mcm2 ada dlm fikiran. abah ada duplicate key, tapi takkan nak ambil kereta tak bagi tau sepatah.. so dengan gelabah saya tanya makcik sebelah,
" makcik, makcik ada nampak tak kereta saya" (soalan yg bodoh sangat saya rasa)
then dia jawab " laa makcik ingat kan yang subuh tadi tu tieha la yang kuar"

"apa subuh tadi ada orang bawa kereta saya" sah orang curi, takkan la abah nak datang subuh hari nak amik kereta saya.. dia sendiri pun ada kereta dia sendiri.

saya pun terus masuk rumah, bagitau kat roommate saya
" fizah, kereta tieha kena curi la" dengan muka yang tak nangis, tak pula senyum, dia kata "hang buat lawak ke"

saya jawab " apa pulak nak main2 perkara camni, makcik sebelah kata ada orang amik kereta saya subuh tadi"

then my roommate yang call my parent sebab masa tuh saya dah sebak, takleh nak cakap.5 minit lepas tuh baru boleh cakap..then my mummy kata nanti diorang akan pg buat report police then datang kat rumah sewa saya nih.

masa they all datang tuh, abah saya katalah, it's okay, takde rezeki kita lah tuh.. masa tuh bulan 10, next year tuh, bulan 3 abah beli yang lain pulak.. second hand je la...

tu la kisah kereta saya yang kena curi..

0 comments:

.